Privacy beleid HR gemak hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring geven we aan hoe ik omga met persoonsgegevens.
HR gemak houdt zich aan de toepasselijke wet- en regelgeving waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Dit houdt in dat ik in ieder geval:
Uw persoonsgegevens verwerk in overeenstemming met het doel waarvoor ze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze privacy verklaring;
Enkel die gegevens verwerken welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
Vragen om uw toestemming als ik deze nodig heb voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
Passende technische en organisatorische maatregelen heb genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
Geen persoonsgegevens doorgeef aan andere partijen, tenzij dit met u overeengekomen is en nodig is voor de uitvoering van doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
Op de hoogte ben van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop wil wijzen en deze respecteer.
Indien u na het doornemen van mijn privacy verklaring vragen heeft hierover kunt u contact opnemen met Margot Brouwer, eigenaar van HR gemak, zie contactgegevens.
Verwerking van persoonsgegevens van klanten
Persoonsgegevens van klanten worden door HR gemak verwerkt ten behoeve van de volgende doelstellingen:
Administratieve doeleinden;
Uitvoering geven aan of het uitgeven van een opdracht.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is de offerte/ opdracht tot dienstverlening.
Voor de bovenstaande doelstellingen kan HR gemak de volgende persoonsgegevens van u vragen:
Voornaam;
Tussenvoegsel;
Achternaam;
Telefoonnummer;
E-mailadres;
Factuuradres;
Geboortedatum;
Geslacht.
Uw persoonsgegevens worden door HR Gemak opgeslagen voor de volgende periode:
Gedurende de looptijd van de opdracht en daarna in de financiële administratie voor de duur van maximaal 5 jaar.
Beveiliging
Ik heb passende technische en organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo heb ik bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen;
De personen die namens HR gemak van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.
Ik hanteer een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op onze systemen;
Ik maak gebruik van back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten;
Ik test en evalueer regelmatig de maatregelen die ik genomen heb;
Rechten omtrent uw gegevens
U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens, die ik van u ontvangen heb. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan). Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door mij te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Ik kan u vragen om u te legitimeren voordat ik gehoor geven aan zo’n verzoek.
Als u eens toestemming gegeven heeft om uw persoonsgegevens te verwerken, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met mij op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.
Vragen
Als u naar aanleiding van dit Privacy Statement nog vragen of opmerkingen heeft neem dan contact op met de eigenaar van HR gemak, Margot Brouwer.